Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/860
Document Type: | Artigo |
Title: | Madalena, uma falsa baiana: impressões sobre a lavagem parisiense |
Authors: | Dumas, Alexandra Gouvea |
Issue Date: | 2010 |
Abstract: | Relato impressionista sobre a reconstituição da Lavagem das Escadarias da Igreja de Nosso Senhor do Bonfim, realizada, anualmente, todo mês de janeiro, na quinta-feira que antecede o segundo domingo depois da Festa de Reis, em Salvador, na Bahia, há mais de 200 anos, em sua versão de setembro de 2008, em torno da Igreja da Madeleine em Paris, na continuidade de evento similar realizado na Igreja do Sacré Coeur, em Montmartre, a partir do verão boreal de 1997. _________________________________________________________________________________________ ABSTRACT: Impressionistic report on the reconstitution of the Lavagem (Washing) of the Steps of the Church of Nosso Senhor do Bonfim, held annually each January, the Thursday before the second Sunday after the Twelfth Night, in Salvador, Bahia, for more than 200 years, in its version of September 2008, around the Church of the Madeleine in Paris, following on from similar event held in the Church of Sacre Coeur in Montmartre, in the boreal summer of 1997. |
Keywords: | Festas religiosas Manifestações culturais Igreja de Nosso Senhor do Bonfim Igreja da Madeleine |
ISSN: | 2175-8131 |
Publisher / Institution : | PPGAC/UFBA/Escola de Teatro |
Citation: | DUMAS, A. G. Madalena, uma falsa baiana: impressões sobre a lavagem parisiense. Repertório: teatro & dança, v. 13, n. 14, 2010. Disponível em: <http://www.portalseer.ufba.br/index.php/revteatro/article/view/4678>. Acesso em: 31 jan. 2014. |
License: | Creative Commons Attribution License |
URI: | https://ri.ufs.br/handle/riufs/860 |
Appears in Collections: | DTE - Artigos de periódicos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MadalenaParisiense.pdf | 868,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.