Please use this identifier to cite or link to this item: http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/4621
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlmeida, Marlaine Lopes dept_BR
dc.date.accessioned2017-09-26T17:47:43Z-
dc.date.available2017-09-26T17:47:43Z-
dc.date.issued2009-05-08-
dc.identifier.citationALMEIDA, Marlaine Lopes de. Leyda Régis: reminiscências de formação intelectual e atuação profissional em Sergipe. 2009. 139 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, 2009.por
dc.identifier.urihttps://ri.ufs.br/handle/riufs/4621-
dc.description.abstractThe present study it has as objective to investigate, through a biographical study, the trajectory of teaching formation and professional performance of the sergipana intellectual Leyda Régis (1904 -1999). The metodological theoretical referencial is endorsed arrives in port in it of Cultural History. The concepts and analytical categories of Ginzburg, Le Goff, Roger Chartier, Elias, Pierre Bourdieu, Sirinelli, Dominique Julia, and literatures that turn on practical of the pertaining to school culture, formation and teaching performance, had lead the systematization, the aiming and development of this research. The trajectory of the teacher Leyda Régis helps to understand it us, through its formation and performance in the educational scene, the representations of the History of the Education, professionalization, field of work and social action in century XX.eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Sergipepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectLeyda Régispor
dc.subjectAbordagem biográficapor
dc.subjectFormação intelectualpor
dc.subjectTrajetória profissionalpor
dc.subjectLeyda Régiseng
dc.subjectBiographical boardingeng
dc.subjectIntellectual formationeng
dc.subjectProfessional trajectoryeng
dc.titleLeyda Régis: reminiscências de formação intelectual e atuação profissional em Sergipepor
dc.typeDissertaçãopor
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9705788193224212por
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1327071542800626por
dc.contributor.advisor1Freitas, Anamaria Gonçalves Bueno dept_BR
dc.description.resumoO presente estudo tem como objetivo investigar, através de um estudo biográfico, a trajetória de formação docente e atuação profissional da intelectual sergipana Leyda Régis (1904 -1999). O referencial teórico metodológico está respaldado no aporte da História Cultural. Os conceitos e categorias analíticas de Ginzburg, Le Goff, Roger Chartier, Elias, Pierre Bourdieu, Sirinelli, Dominique Julia, e literaturas que versam sobre práticas da cultura escolar, formação e atuação docente, conduziram a sistematização, o direcionamento e desenvolvimento desta pesquisa. A trajetória da professora Leyda Régis ajuda-nos a compreender, através da sua formação e atuação no cenário educacional, as representações da História da Educação, profissionalização, campo de trabalho e ação social no século XX.por
dc.publisher.programPós-Graduação em Educaçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.initialsUFSpor
Appears in Collections:Mestrado em Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARLAINE_LOPES_ALMEIDA.pdf1,11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.