Please use this identifier to cite or link to this item: https://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/4630
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDantas, Maria Josépt_BR
dc.date.accessioned2017-09-26T17:47:48Z-
dc.date.available2017-09-26T17:47:48Z-
dc.date.issued2008-03-07-
dc.identifier.citationDANTAS, Maria José. REVISTA CIDADE NOVA E AS PROPOSTAS DE EDUCAÇÃO. 2008. 216 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, 2008.por
dc.identifier.urihttps://ri.ufs.br/handle/riufs/4630-
dc.description.abstractThe present study intends to analyze the educational subjects in the Cidade Nova magazine, within the period of 1980 through 2005, based on articles and letters of the readers. It has as theoretical support the categories of representation, appropriation and materiality, of Roger Chartier; civilization, of Norbert Elias; field, of Pierre Bourdieu and charism, of Max Weber; beyond the local and national production on educational and catholic periodic press. The investigation is associated to estimated matters on the New Cultural History and the History of the Education and contributes for the understanding of the linkings between educational practices and printed matters in the analyzed period.eng
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Sergipepor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectImpressospor
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectHistoriografia Educacionalpor
dc.subjectRevista Cidade Novapor
dc.subjectHistória Culturalpor
dc.subjectPrinted matterseng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectEducational Historiographyeng
dc.subjectMagazine Cidade Novaeng
dc.subjectCultural Historyeng
dc.titleRevista Cidade Nova e as propostas de educaçãopor
dc.typeDissertaçãopor
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1327071542800626por
dc.contributor.advisor1Freitas, Anamaria Gonçalves Bueno dept_BR
dc.description.resumoO presente estudo pretende analisar os temas educacionais publicados na revista Cidade Nova , no período de 1980 a 2005, através dos artigos e das cartas de seus leitores. Tem como aportes teóricos as categorias de representação, apropriação e materialidade, de Roger Chartier; civilização, de Norbert Elias; campo, de Pierre Bourdieu e carisma, de Max Weber; além da produção local e nacional sobre imprensa periódica educacional e católica. A investigação vincula-se aos pressupostos da Nova História Cultural e da História da Educação e contribui para a compreensão das relações entre práticas educacionais e impressos no período analisado.por
dc.publisher.programPós-Graduação em Educaçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.initialsUFSpor
Appears in Collections:Mestrado em Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARIA_JOSE_DANTAS.pdf6,73 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.