Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/2075
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Carvalho, Laís de Jesus | - |
dc.contributor.author | Almeida, Ismael de | - |
dc.contributor.author | Guimaraes, Carmen Regina Parisotto | - |
dc.date.accessioned | 2017-07-13T13:22:50Z | - |
dc.date.available | 2017-07-13T13:22:50Z | - |
dc.date.issued | 2016-11 | - |
dc.identifier.citation | CARVALHO, L. de J.; ALMEIDA, I. de; GUIMARAES, C. R. P. O método científico na visão de graduandos em Ciências Biológicas - Licenciatura da Universidade Federal de Sergipe/Campus São Cristóvão. Scientia Plena, São Cristóvão, v. 12, n. 11, nov. 2016. Disponível em: <https://www.scientiaplena.org.br/sp/article/view/2817>. Acesso em: 13 jul. 2017. | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1808-2793 | - |
dc.identifier.uri | https://ri.ufs.br/handle/riufs/2075 | - |
dc.description.abstract | O ensino de ciências normalmente apresenta um amplo direcionamento à exploração do produto final das atividades e não o processo de construção do conhecimento científico. Dessa forma, nota-se a importância de conhecer quais concepções de método científico graduandos em Ciências Biológicas da Universidade Federal de Sergipe possuem, já que tais concepções podem interferir na sua forma de aprendizagem. Foram aplicados 88 questionários a fim de conhecer essas concepções. Observou-se que os graduandos, em sua maior parte, veem o método científico como um conjunto de normas ou um sistema de pesquisas padronizado em que há sempre a observação de um fato para elaboração de uma teoria. Dessa forma, fazse necessária uma maior discussão sobre como o conhecimento científico é produzido e sua importância para a sociedade._________________________________________________________________________________________ ABSTRACT: The science education normally presents an extensive direction to exploitation of the final product of the activities and not the science knowledge building process. Thus, it is noticed the importance of knowing wich are the scientific method conceptions for graduate students in Biological Sciences at the Universidade Federal de Sergipe, since such conceptions may interfere in their way of schooling. 88 questionnaires were applied for know these conceptions. It was observed that the graduate students, mostly, see the scientific method as a set of rules or a standardized research system in which there is always the observation of a fact for the development of a theory. Therefore, it is necessary a further discussion on how the scientific knowledge is produced and its importance to society. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Associação Sergipana de Ciência | pt_BR |
dc.subject | Ensino de ciências | pt_BR |
dc.subject | Ciência | pt_BR |
dc.subject | Método científico | pt_BR |
dc.subject | Science education | pt_BR |
dc.subject | Science | pt_BR |
dc.subject | Scientific method | pt_BR |
dc.title | O método científico na visão de graduandos em Ciências Biológicas - Licenciatura da Universidade Federal de Sergipe/Campus São Cristóvão | pt_BR |
dc.title.alternative | The scientific method on the vision of licentiate graduate students in biological science at the Universidade Federal de Sergipe/ Campus São Cristóvão | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.identifier.license | Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional | pt_BR |
Appears in Collections: | DBI - Artigos de periódicos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MetodoCientificoGraduandosBiologicas.pdf | 295,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.